Τρίτη 28 Ιουνίου 2016

Γέροντας Αμβρόσιος Λάζαρης

Ο Ιερομόναχος Αμβρόσιος (κατά κόσμον Σπυρίδων) εκοιμήθη στις 2 Δεκεμβρίου 2006, σε ηλικία 92 ετών. Αποτελεί μία από τις άγιες σύγχρονες μορφές και είναι καρπός της σαρκώσεως του Χριστού. Η Εκκλησία ανά τους αιώνες είναι εργοστάσιο παραγωγής αγίων, όπου συνεχίζει να δίνει το εμπόρευμα του. Σε ένα διάλογο, που είχα με τον μακαριστό γέροντα μου διηγήθηκε ότι μετά την στρατιωτική του θητεία (Τσολιάς στην ανακτορική φρουρά), ήθελε να πάει στο Άγιο Όρος. Δεν ήξερε, όμως, που και πώς να πάει Τότε του εμφανίστηκε ένας νέος περίπου 25 ετών και του είπε: Γνωρίζω τους τόπους, έλα μαζί μου. Έτσι και έγινε.
Ξεκίνησαν μαζί, Πήγαν στο λιμάνι, μπήκαν στο πλοίο, μου έδωσε μάλιστα και ψωμί και φάγαμε παρέα όλες τις ημέρες, που ήταν μαζί το όνομα του δεν μου το είπε, αλλά κι εγώ δεν τον ρώτησα. Έτσι Φθάσαμε στη Δάφνη και από κει περπατώντας στο Άγιο "Ορος.
Όσο ήταν μαζί μου, αισθανόμουν μεγάλη ασφάλεια. Προχωρώντας μου έδειξε την Μονή Ξηροποτάμου όπου τιμούν τους Αγίους 40 μάρτυρες. Με ρώτησε, αν ήθελα να προσκυνήσουμε και εγώ δέχτηκα. Μπήκανε στο Ναό (καθολικό τής Μονής) και ενώ ασπαζόμουν την εικόνα, μάς περικύκλωσαν 40 νέοι άνδρες. Τότε ο νέος μου είπε είναι οι σαράντα Αγιοι Μάρτυρες και χαίρονται, γιατί θα γίνεις μοναχός, από εκεί συνέχισαν στις Καρυές στην Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου. Εδώ ο νέος σταμάτησε, μου έδειξε την Ιερά Μονή και μου είπε: Εδώ, θα μείνεις, Σπύρο, θα γίνεις μοναχός, θα κάνεις υπομονή και υπακοή στο γέροντα ... κι εξαφανίστηκε.

Φαίνεται άτι αυτός ήταν ο άγγελος φύλακας, ο άγγελος Κυρίου, ο Δόκιμος Σπυρίδων γίνεται μοναχός με το όνομα Χαρίτων σε ηλικία 25 ετών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου