Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015

Ένας Άγιος Πατέρας

πατερας_0

Μιλώντας κάποτε στο αρχονταρίκι αγιορείτικης Μονής ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος Ράντοβιτς αναφέρθηκε στην αγιασμένη μορφή του πατέρα του. Θυμήθηκε ότι στα χρόνια της αθεϊστικής Γιουγκοσλαβίας, τότε πού κανείς δεν τολμούσε να πάει στην Εκκλησία,ο πατέρας του τούς έπαιρνε και τούς πήγαινε τακτικά για να κοινωνούν.

Στό χωριό του είχαν προτείνει νά γίνει δάσκαλος, επειδή είχε τελειώσει Λύκειο. Κι έκεινος άπάντησε: «Δέν θέλω νά άναλάβω, γιατί θά άναγκαστω νά διδάσκω άθεΐα».
«Ένα βραδάκι», διηγείται ό έπίσκοπος Άμφιλόχιος, «μετά τίς άγροτικές δουλειές, είχαμε μαζευτεί όλα τά άδέλφια μου, έπτά παλληκάρια, καί συζητούσαμε περί ομολογίας της πίσστεως. Ό μακαρίτης ο μεγαλύτερος άδελφός μου ελεγε ότι δέν πρέπει νά έξωτερικεύουμε τήν πίστη μας. ’Εγώ, τεταρτοετής της Θεολογικης Σχολης τότε, ελεγα τό άντίθετο. Ό πατέρας άκουγε τη συζήτηση και σε μία στιγμή λέει:

Άκούστε, παιδιά μου. Έχω εσάς, επτά γιους, και είμαι έτοιμος να χύσω και την τελευταία σταγόνα του αίματός μου για σάς. Όμως νά θυμάστε αύτό πού σάς λέω: Άν έρχόταν κάποιος νά μοϋ πει. «Διάλεξε. Ή θά άρνηθης τό Χριστό, η θά σοϋ σκοτώσουμε τούς έπτά γιούς», έγώ θά έλεγα (καί τόν πιάσανε τά κλάματα τόν καϋμένο): «Ο Θεός τά έδωσε. Ο Θεός τά πηρε. Δέν είναι δικά μου. Τοϋ Θεοϋ είναι. Τόν Χριστό δέν Τόν άρνούμαι».

«Έκλαιγε σάν μικρό παιδί. Μου έχει μείνει άκόμα», έλεγε ό έπίσκοπος Άμφιλόχιος.
Ό αγιασμένος Σέρβος πατέρας δέν είπε κάτι καινούργιο. Μέ τήν όμολογία του (έστω κι αν δέν βρέθηκε στή δύσκολη θέση νά τήν έφαρμόσει) προστέθηκε στή μεγάλη χορεία των αγίων γονέων, πού ένθάρρυναν καί ήταν παρόντες στό μαρτυρικό θάνατο των παιδιων τους καί οι περισσότεροι τούς άκολούθησαν στό μαρτύριο: Αγία Σολομονή (μάνα των αγίων Έπτά Μακκαβαίων), ή μητέρα του αγίου Μελίτωνα (ένός άπό τούς Σαράντα Μάρτυρες), Αγία Άνθία (μάνα του αγίου Ελευθερίου), Αγία Σοφία μέ τίς τρεις θυγατέρες της καί πολλοί αλλοι.
Τά συγκλονιστικά λόγια του πατέρα πού άναφέραμε, ουσιαστικά θέλουν νά δηλώσουν τό έξης απλό: «Άν άρνηθω τό Χριστό, τότε παύω νά είμαι Πατέρας σας (τό Π μέ κεφαλαίο). Καί άντί γιά τήν άνάμνηση τής ζωογόνου πατρικής άγκαλιας, σας άφήνω μία θανατηφόρα κληρονομιά. Σας τραβάω, μέ το παράδειγμά μου, σέ ένα δρόμο αιώνιου θανάτου καί καταστροφής.
Κι έγώ δέν σάς γέννησα γιά νά καταστραφείτε καί νά χαθείτε γιά πάντα. Σάς γέννησα γιά νά σωθείτε, καί γιά νά ζείτε γιά πάντα Ζωή Αληθινή. Γι’ αύτό καλύτερα νά σάς καμαρώνω -Αιώνια Ζωντανούς- Μάρτυρες τής Αλήθειας, παρά έσείς νά έπιβιώσετε μέ τό στίγμα: “Τά παιδιά τού άρνησίχριστου” καί έγώ νά είμαι άναπολόγητος στό φοβερό βήμα του Χριστού»!
Μέ τίς ευχές καί τίς πρεσβείες όλων των αγίων γονέων της Εκκλησίας μας, ας ανοίγουμε σωστά τίς αγκαλιές μας γιά τά παιδιά μας, δίνοντάς τους αγάπη, πού τά τρέφει καί τά σώζει. Καί αυτό θά γίνεται πραγματικότητα, μόνο όταν εμείς αγωνιζόμαστε σταθερά νά ζοΰμε μέσα στήν Αγκαλιά τοΰ Θεοϋ, στήν Εκκλησία Του.
Πηγή: eikonografies.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου