Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Οι αλλαγές που φέρνει το δεύτερο παιδί

 Οι αλλαγές που φέρνει το δεύτερο παιδί


Έχετε δει εκείνη την ξεκαρδιστική διαφήμιση στην οποία μια μαμά στο πρώτο της παιδί τρέχει να αποστειρώσει την πιπίλα ενώ στο δεύτερο παιδί όλα αλλάζουν και τη σηκώνει από κάτω ακόμα και ...στο πάρκο;




Εντάξει μπορεί να μην είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα αλλά στο πρώτο μωρό όλες οι μητέρες θέλουν να γίνουν οι τέλειες μαμάδες με το τέλειο βρέφος. Στη συνέχεια, στο δεύτερο μωρό η τελειότητα…πάει περίπατο! Επτά μητέρες αποκαλύπτουν σε ποιες καταστάσεις έπρεπε να προσαρμοστούν όταν καλωσόρισαν το δεύτερο μωρό τους.

Στο ντύσιμο

«Δούλευα στην Gap οπότε όταν απέκτησα το πρώτο μου παιδί ήθελα να το ντύνω τέλεια παρόλο που δεν πηγαίναμε πουθενά. Όταν ήρθε το δεύτερο το μόνο που σκεφτόμουν ήταν τζινάκι – μπλουζάκι και φύγαμε!» Χριστίνα, 45 ετών.

Οι υποσχέσεις

«Με το πρώτο μου παιδί ήμουν πολύ σχολαστική στο πρόγραμμα. Όταν έλεγα στην κόρη μου ότι θα κάνουμε κάτι μαζί ή ότι θα πηγαίναμε κάπου, πάντα τηρούσα τον λόγο μου. Αλλά μερικές φορές με τον γιο μου δεν το κάνω. Είτε γιατί δεν έχω το κουράγιο είτε γιατί καμιά φορά βαριέμαι, η αλήθεια είναι ότι τον έχω ξεγελάσει αρκετές φορές.» Ελίζα, 37 ετών.

Οι «μάχες» που δίνουμε

Πάντα ήμουνα ισχυρογνώμων και ήθελα τα παιδιά μου να είναι υπάκουα. Αλλά αυτό δεν γίνεται πάντα με την δεύτερη κόρη μου. Απλά δεν προλαβαίνω να την «νικήσω» με τα επιχειρήματά μου! Για παράδειγμα όταν η 4χρονη κόρη μου επιμένει να βάλει κοντομάνικο μπλουζάκι ενώ εγώ της έχω πει ότι θα βάλει μακρυμάνικο, θα μου υψώσει το ανάστημά της όσο κανένας άλλος. Εννοείται πώς θέλω να με ακούει και να ακολουθεί κανόνες αλλά καμιά φορά απλά με κουράζει και δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ άλλο. Οπότε την αφήνω να κάνει το δικό της. Όταν όμως τελικά κρυώνει της λέω πώς αν άκουγε την μαμά δεν θα καταλήγαμε εδώ και …της δίνω μια ζακέτα!» Κατερίνα, 38 ετών.

Η ψυχαγωγία στο αυτοκίνητο

«Είχαμε ορκιστεί με τον άντρα μου ότι δεν θα ήμασταν ποτέ σαν εκείνους τους γονείς που αγοράζουν DVD player για τα παιδιά τους ακόμα και για το αυτοκίνητο. Όταν όμως γεννήθηκε η δεύτερη κόρη μας συνειδητοποιήσαμε ότι δεν ήταν καλή συνταξιδιώτισσα! Έτσι αποφασίσαμε να της κάνουμε το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε ποτέ να αγοράσει κανείς!» Αμάντα, 35 ετών

Ανατροφή

«Έπρεπε να υιοθετήσουμε έναν πιο ανάλαφρο στυλ διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας! Ναι μεν είναι άκαμπτος και δομημένος αλλά όταν έχει κανείς περισσότερα από ένα παιδί πρέπει να βρεθεί τρόπος και χρόνος για να καλυφθούν οι ανάγκες χωρίς αυστηρό πρόγραμμα και μαχητικότητα.» Σάρα, 32 ετών

Κανόνες

«Πάντα στη ζωή μου ακολουθούσα κανόνες και ζούσα σε ένα κόσμο είτε πολύ άσπρο είτε πολύ μαύρο. Όταν ήμουν έγκυος με το πρώτο μου παιδί, θεώρησα ότι αυτή η τακτική είναι ό,τι πρέπει για να ανταποκριθώ σωστά στον ρόλο μου ως μητέρα. Διάβασα βιβλία, άρθρα, και προσπάθησα πολύ σκληρά για να ακολουθώ όλα τα «σωστά» πράγματα. Θήλαζα, τηρούσα το πρόγραμμα ύπνου, μαγείρευα κάθε μέρα φρέσκο φαγητό για το μωρό μου και ο κατάλογος συνεχίζεται! Τέσσερα χρόνια μετά με τέσσερα παιδιά μέσα στο σπίτι ο μόνος τρόπος για να κάτσουν ήσυχα είναι να βάλω τις φωνές! Έχω πλέον συνειδητοποιήσει ότι δεν υπάρχει σωστή μέθοδος για την ανατροφή των παιδιών, αλλά υπάρχει μια καλή μέθοδος προσαρμοσμένη σε κάθε παιδί ξεχωριστά και σε κάθε γονέα. Έχω τέσσερα παιδιά με πολύ διαφορετικές προσωπικότητες: η μία χρειάζεται αγκαλιές το βράδυ, η άλλη θέλει να μείνει μόνη της ενώ ο άλλος θέλει καθοδήγηση και ο μικρός μου έχει ανάγκη να εκτονώσει δημιουργικά όλη την ενέργειά του. Ξέρω ποια είμαι, ποια είναι τα όρια μου όπως και αυτά του συζύγου και των παιδιών μου. Συνειδητοποιώ τώρα ότι δεν υπάρχει μαύρο και άσπρο, αλλά αυτό που μετράει στο τέλος είναι ότι κάθε παιδί έχει υγιεινό φαγητό για να φάει, ευκαιρίες για να μάθει και να αναπτυχθεί, ένα ασφαλές περιβάλλον για να ζήσει και πολύ πολύ αγάπη.» Τάνια, 34 ετών
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου