Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

ΤΕΣΤ: Tι τύπος μαμάς είστε;

RB-TestΞέρατε ότι, το πώς ψωνίζετε ρούχα, το αν κλαίτε στο σινεμά, το πώς καταφέρνετε να κρατάτε την ψυχραιμία σας όταν έχει κίνηση στο δρόμο και πολλά άλλα, δείχνουν το χαρακτήρα σας, κι ίσως και τι τύπος Μαμάς, είστε;
Δοκιμάστε το παρακάτω τεστ σαν παιχνίδι, αλλά μην το πάρετε τοις μετρητοίς. Κανένα τεστ δεν πρόκειται να σας πει ποια είστε, η σχέση που έχετε με το παιδί σας είναι μοναδική και δεν κρίνετε από κανένα ερωτηματολόγιο. Κάντε το για να περάσετε ευχάριστα την ώρα σας και ίσως βρείτε κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για τον τύπο σας.
(Πατήστε στο κουμπί περισσότερα για να δείτε την συνέχεια)

1. Αν τα παιδιά σας έβγαζαν ένα παρατσούκλι, αυτό θα ήταν:

α. Η βοηθός
β. Η σκεφτική
γ. Το αφεντικό
δ. Η φλύαρη

2. Πώς αντιδράτε όταν οι άλλοι σας πληγώνουν;

α. Αν μου ζητήσουν συγνώμη, τους συγχωρώ και προσπαθώ να αποκαταστήσω την ειρήνη.
β. Είμαι σε λογικά πλαίσια συναισθηματική.
γ. Δεν με πειράζει να με δουν θυμωμένη, οπότε αντιμετωπίζω την κατάσταση κατά μέτωπο.
δ. Σταματάω τελείως να τους μιλάω -αυτό τους τρελαίνει όλους!

3. Όταν βλέπετε μια συγκινητική ταινία στο σινεμά:

α. Ψάχνω για το χιούμορ, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει πως θα γελάω μόνο εγώ μέσα στην αίθουσα
β. Δε μ' αρέσει να κλαίω δημοσίως, οπότε προσπαθώ να ελέγξω τα συναισθήματά μου
γ. Δεν ρίχνω ούτε ένα δάκρυ. Τα κλάματα είναι για τους αποτυχημένους.
δ. Ξέρω από πριν πως θα κλαίω με λυγμούς, οπότε φέρνω μαζί χαρτομάντιλα για να προσφέρω στους άλλους

4. Οι φίλοι σας θα σας περιέγραφαν ως:

α. Ευγενική, ήρεμη, άξια εμπιστοσύνης
β. Λιγομίλητη, σκεπτική, αναλυτική
γ. Δυνατή, σίγουρη, αποφασιστική
δ. Ευχάριστη, εκφραστική, εξωστρεφή

5. Όποτε «κολλάτε» σε μποτιλιάρισμα:

α. Σπάνια προσέχω ότι έχει μποτιλιάρισμα. Είμαι υπομονετικός τύπος
β. Χρησιμοποιώ την ώρα αυτή για να σκεφτώ πάνω σε ζητήματα που με απασχολούν ή για να οργανώσω την ημέρα μου στο μυαλό μου
γ. Το αίμα μου βράζει και η κόρνα μου δε σταματάει να χτυπάει
δ. Προσπαθώ να μη συγχιστώ. Πιάνω κουβέντα με τους άλλους οδηγούς ή παίρνω τους φίλους μου από το κινητό μου

6. Πώς ψωνίζετε τα ρούχα σας;

α. Κάνω μια λίστα μ' αυτά που χρειάζομαι και δεν αγοράζω τίποτα περιττό
β. Είμαι fashion victim. Παρακολουθώ τις τελευταίες τάσεις της μόδας και αγοράζω ρούχα σχεδιαστών
γ. Προτιμάω να ψωνίζω μόνη. Έτσι ξεμπερδεύω γρηγορότερα
δ. Μ' αρέσει να παίρνω μία φίλη μαζί για να χαζεύουμε και να σχολιάζουμε παρέα

7. Παρόλο που τους το έχετε πει άπειρες φορές, τα παιδιά πάλι χτυπάνε το ένα το άλλο. Εσείς τι κάνετε;

α. Κάθομαι δίπλα τους και, αντί να τους πω πώς πρέπει να συμπεριφέρονται, τα αφήνω να προτείνουν λύσεις μόνα τους
β. Τους θυμίζω ήρεμα τους κανόνες. Το αν θα τους ακολουθήσουν είναι άλλο θέμα
γ. Τα τιμωρώ στέλνοντάς τα στα δωμάτιά τους. Έτσι θα καταλάβουν πως αυτή η συμπεριφορά δεν θα γίνει ανεκτή. Αφού δεν μαθαίνουν με το καλό...
δ. Αντί να τα εξαναγκάσω να υπακούσουν με την τιμωρία, προσπαθώ να «προωθήσω» τα ατού της καλής συμπεριφοράς

8. Τι παιχνίδια σας αρέσει να παίζετε με τα παιδιά σας;

α. Κυνηγητό ή κρυφτό
β. Σκραμπλ ή Μονόπολη. Μας αρέσουν τα επιτραπέζια που χρειάζονται σκέψη
γ. Ειλικρινά, δεν έχω ούτε το χρόνο ούτε τη διάθεση να παίζω παιχνίδια
δ. Παντομίμα. Μας αρέσουν τα παιχνίδια που ενισχύουν το ομαδικό πνεύμα

9. Ποια είναι η φιλοσοφία σας σχετικά με τον ανταγωνισμό;

α. Δεν με ενοχλεί ο ανταγωνισμός, αρκεί να τον βλέπω σαν πρόκληση
β. Δεν με ενδιαφέρει ο ανταγωνισμός. Προσπαθώ να κάνω το καλύτερο που μπορώ μόνη μου, χωρίς να δίνω σημασία στους άλλους
γ. Ασπάζομαι τη φιλοσοφία ότι η νίκη είναι το παν
δ. Βρίσκω τον ανταγωνισμό διασκεδαστικό αλλά όχι όταν είναι πολύ σκληρός

10. Όσον αφορά τη στοργή που δείχνετε στα παιδιά σας

α. Δείχνω τρυφερότητα, αλλά δεν τα πνίγω στην αγκαλιά μου
β. Συνήθως περιμένω να είμαστε μέσα στο σπίτι για να το αγκαλιάσω, αλλά και τότε, είμαι κάπως σφιγμένη
γ. Ποιος έχει χρόνο για αγκαλίτσες; Τα παιδιά μου ξέρουν πως τα αγαπάω. Δεν χρειάζονται χάδια για να το αποδείξω
δ. Μου αρέσει πολύ να «ζουλάω» τα παιδιά μου. Τόσο που καμιά φορά τρέχουν να ξεφύγουν

11. Αν μπορούσατε να διαλέξετε, θα προτιμούσατε την ακόλουθη καριέρα

α. Δασκάλα, βρεφονηπιαγωγός, full time γονιός
β. Λογίστρια, προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών, ερευνήτρια
γ. Διευθύντρια μίας μεγάλης εταιρείας
δ. Πωλήτρια, ηθοποιός, κομμώτρια

12. Ποιες είναι οι απόψεις σας σχετικά με τον προσωπικό χώρο

α. Δεν έχει σημασία πού είμαι ή με ποιον είμαι. Μια αναπαυτική πολυθρόνα και ένα καλό βιβλίο μου αρκούν
β. Χρειάζομαι ένα μεγάλο χώρο για να μη νιώθω κλειστοφοβικά. Και λίγο χρόνο μόνο με τον εαυτό μου
γ. Ο χώρος μου είναι χώρος μου! Μην αγγίζετε τα πράγματά μου!
δ. Δεν με ενοχλεί να μοιράζομαι το χώρο μου. Για την ακρίβεια, τα παιδιά ποτέ δεν ξεκολλάνε από πάνω μου

13. Ένα μεγάλο σας ελάττωμα είναι πώς:

α. Δεν αντιμετωπίζω άνετα τους άλλους
β. Συχνά παραείμαι προσεκτική και καχύποπτη
γ. Είμαι υπερβολικά απαιτητική
δ. Η προσοχή μου αποσπάται εύκολα

14. Καμιά φορά αντιμετωπίζετε το εξής πρόβλημα με τη διαχείριση του χρόνου σας:

α. Δεν μπορώ να πω σε κανέναν όχι
β. Τα φέρνω όλα εις πέρας, αλλά την πληρώνουν οι σχέσεις μου
γ. Ξοδεύω πολύ χρόνο σε σκέψη και προετοιμασία
δ. Αναλαμβάνω αμέτρητες δραστηριότητες ταυτόχρονα, αφήνοντας πολλές στη μέση
02t
Αν συγκεντρώσατε περισσότερα Α
Συνεργάσιμη
Είστε υπομονετική και ανεκτική και η διαδικασία της ανατροφής των παιδιών είναι το αγαπημένο σας χόμπι. Το σπίτι σας είναι το βασίλειό σας, και συχνά ο θόρυβος και η κίνηση του έξω κόσμου σας τρομάζουν!
Ως πράος άνθρωπος, αντί να λέτε στα παιδιά σας τι να κάνουν, προτιμάτε να τους το ζητάτε π.χ. αντί για «Τακτοποίησε το δωμάτιό σου» λέτε «Μήπως μπορείς να τακτοποιήσεις το δωμάτιό σου σε παρακαλώ;»). Με λίγα λόγια, προτιμάτε τα παιδιά σας να σας βλέπουν σα φίλο, παρά σα γονιό.
Αρχίστε να λέτε μερικά μικρά «όχι» στα παιδιά σας. Δε θα σας αγαπήσουν λιγότερο, ούτε θα πάψουν να σας βλέπουν σα φίλο. Απλά, θα σας βλέπουν σαν τον μεγάλο φίλο, που μπορούν να βασιστούν πάνω του.
Αν συγκεντρώσατε περισσότερα Β
Β. Ήρεμη
Είστε οργανωτική, σταθερή και μεθοδική. Η αίσθηση που δίνετε στην οικογένειά σας είναι αυτή της ηρεμίας και του προγραμματισμού. Είστε υπομονετική και ο κύριος προσανατολισμός σας είναι οι στόχοι που θέτετε, είτε για να τον εαυτό σας είτε για τα παιδιά σας.
Όταν πρέπει να πάρετε αποφάσεις, είστε κάθε άλλο παρά αυθόρμητη: σκέφτεστε αναλυτικά τα υπέρ και τα κατά, και μετά πράττετε! Έτσι και με τα παιδιά σας: αντί να τους λέτε τι να κάνουν, νιώθετε πιο άνετα όταν τα πληροφορείτε για το πρόβλημα, περιμένοντας τη συνεργασία τους. Συχνά δείχνετε χαμένη στις σκέψεις σας ή αφηρημένη, κάνοντας τα μέλη της οικογένειά σας να αναρωτιούνται για το πού μπορεί να τρέχει ο λογισμός σας. Από την άλλη, σαν γονέας εμπνέετε εμπιστοσύνη, αφού είστε προβλέψιμη, σταθερή και εφευρετική, και δεν ξέρετε τι σημαίνει η λέξη «λάθος».
Το κακό με ένα γονιό τόσο «αθόρυβο», είναι πως δεν ξέρει πώς να εκφράσει τη στοργή του, με αποτέλεσμα τα παιδιά να νιώθουν παραμελημένα. Μπορεί η ασφάλεια και η σταθερότητα να κάνουν πολλά για την αυτοπεποίθησή τους, αλλά δεν αρκούν. Γίνετε, λοιπόν, λίγο πιο θερμός τύπος, και προσφέρετε μερικές αγκαλιές και γλυκόλογα παραπάνω. Ακόμα κι αν είναι εκτός προγράμματος!
Αν συγκεντρώσατε περισσότερα Γ
Αυταρχική
Ο γονέας αυτού του στιλ είναι αποφασιστικός και απόλυτος. Eίναι ό,τι πρέπει σε περιπτώσεις κρίσεων, όταν χρειάζεται δράση γρήγορη και καταλυτική. Η πειθαρχία είναι το «φόρτε» του και τη σκορπά πάντού, σε παιδιά και όχι μόνο, δίνοντας εντολές από δω κι από κει.
Το βασικό για εσάς είναι να επιτευχθούν οι στόχοι της κάθε στιγμής, κάτι που απαιτείτε με ανυπομονησία. Φυσικά και λέτε στα παιδιά τι να κάνουν και μάλιστα με ιδιαίτερη έμφαση στην ταχύτητα με την οποία πρέπει να γίνει αυτό «Τακτοποίησε το δωμάτιό σου ...τώρα!»).
Μπορεί ο τύπος σας να μην ακούγεται τρομερά ευχάριστος αλλά είναι πολύ αποτελεσματικός! Προσφέρετε λύσεις στα προβλήματα (καμιά φορά πριν καν χρειαστούν!), είστε σταθερή σαν βράχος και διαμορφώνετε παιδιά με πειθαρχημένο χαρακτήρα. Και τα παιδιά σάς σέβονται και σας θαυμάζουν, χωρίς ποτέ να αμφισβητούν τα λόγια σας.
Τα προβλήματα, όμως, θα προκύψουν κυρίως όταν θα φτάσουν στην εφηβεία. Γιατί τότε υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες ο έλεγχός σας να μην είναι ευπρόσδεκτος και αντί για το δέος που εμπνέατε κάποτε, να προκαλείτε μόνο νεύρα. Για να μην καταντήσει το σπίτι σας... πεδίο μάχης, λοιπόν, καλό θα είναι να χαμηλώσετε λίγο τους τόνους έτσι θα έχουν μια καλύτερη ιδέα για το ποιος είναι αυτός που θαυμάζουν τόσα χρόνια!
Αν συγκεντρώσατε περισσότερα Δ
Πειστική
Η συμπεριφορά σας είναι νεανική και αυθόρμητη και προσπαθείτε να μετατρέψετε οτιδήποτε βαρετό σε μια ευχάριστη πρόκληση. Είστε καλή στο να παρέχετε κίνητρα στα παιδιά μέσω της ενθάρρυνσης και της βοήθειας που τους προσφέρετε.
Είστε ενθουσιώδης και κύριος στόχος σας είναι οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις. Η έγνοια για τους άλλους είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά σας και πάντα έχετε να προτείνετε κάμποσες λύσεις σε κάθε πρόβλημα. Αντί να λέτε στα παιδιά τι να κάνουν, συνηθίζετε να τους μιλάτε ώρες ατέλειωτες, ζαλίζοντάς τα... μέχρι να συμφωνήσουν! Αυτά, με τη σειρά τους, σας εμπιστεύονται και περνάνε καλά μαζί σας. Οι οικογενειακές έξοδοι είναι από τις αγαπημένες σας στιγμές, καθώς σας αρέσει να δοκιμάζετε καινούριες δραστηριότητες και να έρχεστε σε επαφή με τον κόσμο. Εσείς που μικρή ήσασταν η «ψυχή της παρέας», τώρα είστε η «ψυχή της οικογένειας», ξεσηκώνοντάς τους όλους με τη ζωντάνια σας.
Το μόνο κακό είναι πως, αν τα παιδιά αρχίσουν να αντιγράφουν σε μεγάλο βαθμό αυτή τη ζωντάνια και τον αυθορμητισμό, υπάρχει κίνδυνος να μην μπορούν να ...σοβαρευτούν ποτέ. Έτσι, δεν θα μάθουν τη σημασία της αυτοπειθαρχίας και της εγκράτειας, που θα τους χρειαστούν όσο μεγαλώνουν. Δείξτε τους εσείς, ως ζωντανό παράδειγμα, πως λίγη σοβαρότητα δε βλάπτει κάποιες φορές. Ίσα-ίσα, που τότε θα εκτιμήσουν ακόμη περισσότερο τις διασκεδαστικές στιγμές που θα τους προσφέρετε!
Αναδημοσίευση από το περιοδικό ΜΑΜΑΔΕΣ, τεύχος 1, Οκτώβριος-Νοέμβριος 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου